Promočený Slovakia Ring sportovní drama nenabídl

Druhým závodem pokračoval mezinárodní seriál závodů na okruzích Carbonia Cup 2019, tentokrát u našich východních sousedů na Slovakia Ringu. Na trati, která nám dlouhodobě pro své nekonečné rovinky značně nevyhovuje. V loňském roce nás zde trápil silný vítr a déšť, letos počasí vycenilo své zuby ještě více a mraky již od rána kropily okruh obrovským množstvím vody.
Závodní dny se díky vysoké propustnosti trati jedou tradičně jako dvojzávod, kromě volných tréninků tak byly plánovány 2 kvalifikace a 2 plnohodnotné závody.

S čím jsme se tentokrát velmi potýkali, bylo nastavení vozu. Ztráta na vedoucího jezdce byla skutečně hrozivá a až ve třetím tréninku jsme se dostali na alespoň trochu únosnou úroveň, i když jsme stále nebyli tam, kde jsme být chtěli. Obrovské problémy opět dělal již zmíněný silný vítr vanoucí přímo proti cílové rovině. Na maximální rychlosti jsme ztráceli více než 20 km/h.

Kvalifikace přinesla přerušení hned po několika minutách, stihlo se zajet pouze 1 rychlé kolo. Ačkoliv jsme trochu překvapivě vybojovali pole position, záhy se ukázalo, že výsledky kvalifikace budou zcela irelevantní. Vedení závodu rozhodlo, že z důvodu bezpečnosti bude i závod probíhat formou kvalifikace, tzn. že o vítězi rozhodne nejrychlejší čas. Rozhodnutí zcela jistě neobvyklé, na druhou zabránilo úplnému zrušení závodu, což by značně zkomplikovalo klasifikaci v absolutním hodnocení celého seriálu. Nutno podotknout, že podmínky byly opravdu extrémní, viditelnost v blízkosti jiných vozů takřka nulová a vyjímkou nebyly ani havárie způsobené aquaplaningem na rovných úsecích trati.

Na podmínky nejvíce doplatil Radek Polák z naší partnerské stáje Lutopol Racing Team, který na cílové rovině v rychlosti přes 200 km/h ztratil kontrolu nad vozem a značně pochroumal záď svého nového karbonového dvoulitru. Nutno podotknout, že nehodě se prakticky nedalo zabránit. Naštěstí vše odnesly jen deformační zóny a my držíme týmu palce, aby vůz stihl připravit do dalšího závodu.

První závodní jízda byla ovlivněna několikerým přerušením červenou vlajkou a poněkud i zmatky kolem měření času. Naše nejrychlejší kolo tak vůbec nebylo zaznamenáno, z absolutně druhého místa jsme spadli až na čtvrté. Naštěstí jsme uhájili alespoň 1. místo ve skupině D1.

Druhý závod již měl o něco větší vypovídací hodnotu. Z absolutně třetího místa ztratit na vítěze bezmála 4 vteřiny se sice může na první pohled zdát jako propastný rozdíl, vzhledem k naší obrovské ztrátě na rovinách ale můžeme být s naším výkonem spokojeni, byť fungování auta bychom si dokázali představit o něco lepší. Důležité vítězství v D1 z prvního závodu se podařilo i zde zopakovat.

Průběžné pořadí po 2. závodě ze 7 (celkem 26 jezdců)

1. Honza Rieger Rieger Motorsport Gloria C8F EVO 61 b.
2. Lubomír Světinský Motorsport Světinský Dallara GP2 50 b.
3. Tomáš Mohelnický Racing Engineering Gloria C8F 45 b.
4. Matěj Kácovský HKC Racing Academy Formula Renault 2.0 40 b.
5. Danny Luderer HKC Racing Academy Formula Renault 2.0 36 b.